Bli medlem

Du ansöker om medlemskap i formuläret nedan. Där väljer du medlemskategori, vilken diagnos du är intresserad av samt eventuell regionförening. Din anmälan bekräftas automatisk och du väljer hur du vill betala medlemsavgiften. När du blivit medlem skickas ett välkomstpaket per post. Har du frågor om medlemskap i förbundet, kontakta oss gärna på telefon 08-121 513 16 eller till sof@foreningshuset.se

Medlemskategorier och förmåner

Privatpersoner

Ordinarie medlem – person med kroniskt eller odiagnosticerat ödem: Person med primärt och/eller sekundärt lymfödem eller följande sjukdomar/tillstånd som kan utvecklas till lymfödem: lipödem, Dercum, venösa ödem, immobilitetsödem och vaskulära anomalier (kärlmissbildningar) samt relaterade komplikationer. Medical Alert Card Rösträtt: Ordinarie medlem som är närvarande vid årsmötet. Ordinarie medlem som inte är myndig kan företrädas av närstående. Medlemstidningen Lymfan 4 ggr/år per post. Nyhetsbrev via e-post (arkiveras på Min sida Medlemsavgift 300 SEK/Kalenderår

Stödmedlem: Närstående till ordinarie medlem eller person som stöttar SÖF:s verksamhet. Stödmedlem kan vara folkbokförd på annan ort inom eller utanför Sverige, med eller utan svenskt medborgarskap. Yttrande och förslagsrätt vid årsmöte. Digital tillgång till medlemstidningen Lymfan via Min sida Nyhetsbrev via e-post (arkiveras på Min sida Medlemsavgift 125 SEK/Kalenderår)

Stödmedlem + utskick: Som Stödmedlem ovan men får medlemstidningen Lymfan 4 ggr/år per post. Medlemsavgift; 300 SEK/Kalenderår

Vårdpersonal: Person som arbetar/arbetat som läkare, lymfterapeut, sjuksköterska, fysioterapeut, arbetsterapeut och yrken relaterade till lymfologi, diagnostik och behandling av kroniska ödem. Yttrande och förslagsrätt vid årsmöte. Medlemstidningen Lymfan 4 ggr/år per post. Nyhetsbrev via e-post (arkiveras på Min sida) Medlemsavgift 300 SEK/Kalenderår)

Medlemsförmåner Privatpersoner:

Välkomstpaket med innehåll som är anpassat till din medlemskategori och diagnos

Informationsmaterial om ödem och om Svenska Ödemförbundet

Kostnadsfri/reducerad avgift vid SÖF:s konferenser, webbinarier och workshops

Åtkomst till SÖF:s slutna grupp på Facebook

Möjlighet att få stöd av SÖF:s stödpersoner

Nyhetsbrev via e-post (arkiveras på Min sida)

Rabatter hos SÖF:s samarbetspartners

Företag/organisationer

Företag/organisationer – Företag eller organisation som stödjer SÖF:s verksamhet.

Välkomstpaket med 10 ex av SÖF:s informationsfoldrar

Medlemstidningen Lymfan 3 ex 4 ggr/år. Som annonsör ytterligare ett ex av Lymfan SÖF:s Nyhetsbrev via e-post Företaget kan representeras av en person som har yttrande- och förslagsrätt på årsmötet. Kostnadsfri/reducerad avgift vid SÖF:s konferenser, webbinarier och workshops Rabatterat pris, 10%, på annonsering vid bokning av annonsutrymme (samma storlek) för hela året Medlemsavgift 1.025 SEK/Kalenderår

Medlemsrabatter

Som medlem kan du ta del av rabatter hos nedanstående företag:

• Lymfterapi Norrort har kampanjer på olika produkter vid varje säsongsstart. Webbshop
  • medi lämnar 20 % i rabatt på köp av deras produkter via medi:s webbshop.
    Rabattkoden hittar du på Min sida.
  • RaMa Medical ger 20 % rabatt till alla medlemmar i SÖF på standardkompressionsprodukter. Beställ i webshop, Koden till shopen hittar du på Min Sida.
  • Thuasne Rabattkoden gäller ett obegränsat antal gånger för samtliga medlemmar. Beställ i deras webbshop. Koden gäller ej fraktavgift. Däremot kan du hämta ut produkterna fraktfritt i Thuasnes butik på Ringvägen i Stockholm. Alternativt handla över den fraktfria gränsen. Koden till shopen hittar du på Min Sida.

Personuppgiftspolicy

Personuppgiftspolicy för Svenska Ödemförbundet och dess lokalföreningar

Genom att bli medlem godkänner du att SÖF registrerar dina adressuppgifter samt dessutom den/de diagnoser, du är intresserad av. Att ange intresseområde=diagnos/er är frivilligt men i vårt påverkansarbete gentemot vårdinstanser och myndigheter är denna statistik tunga argument. Med uppgift om
intresse/diagnos kan SÖF snabbt rikta information till olika intressegrupper. SÖF PersonuppgiftsOmbud (PuO) ansvarar för att alla personuppgifter behandlas enligt GDPR. Avtal SÖF och SÖF Regionförening säkrar personuppgiftshanteringen för dig
som också ingår i en SÖF Regionförening.

Inte medlem?

Bli medlem och ta del ut utav alla erbjudanden och förmåner samtidigt som du stödjer SÖF.