08-121 513 16 / 070-66 66 273 info@svenskaodemforbundet.se

Cancerfondens stödlinje

När du har frågor om cancer eller behöver stöd

Stödpersoner

Behöver du någon att prata med? SÖF erbjuder dig möjligheten att ringa till en stödperson för att just bara prata.

Till stödpersoner

Fråga terapeuten

Välkommen med dina frågor om kroniska ödem till SÖF:s kliniska rådgivare Helena Janlöv Remnerud och Sue Mellgrim.

Till SÖF:s kliniska rådgivare

Ge en gåva

Ett bidrag till SÖF:s verksamhet hjälper oss att kämpa för en rättvis och jämlik vård för våra patientgrupper.

Stöd SÖF och ge en gåva

Cancerfondens Cancerlinje

Du kanske själv är drabbad eller har någon i din närhet som fått ett cancerbesked? Då kan det vara tryggt att prata med någon som har tid att lyssna och har aktuell kunskap om cancer.

Vi som svarar på dina frågor är legitimerade sjuksköterskor med lång erfarenhet av cancervård. Du som kontaktar oss får vara anonym och det kostar inget. Vi kan ge dig information och stöd, vi kan vara bollplank och vägleda i en svår situation. För medicinska frågor och för översättning eller tolkning av journaltext vänder du dig till din läkare. Du som kontaktar oss får vara anonym och det kostar inget.

Vi finns tillgängliga vardagar kl.9-16, tisdagar kl.10-16.

Efter kontakten med oss hoppas vi att du känner dig lite tryggare, har fått svar på dina frågor och ett personligt bemötande.

Du hittar mer information här.

Var dag räknas

Är du behandlad för cancer eller lever du med cancer och upplever komplikationer i din vardag? Vill du få kunskap, inspiration och ta del av enkla övningar som hjälper dig att ta ett steg framåt mot en bättre vardag? Vill du vara med i en digital grupp som stöttar och hejar på varandra? Då är detta nätverk för dig! Läs mer här

Cancerrådgivningens kontaktuppgifter

Mail: cancerradgivningen.hsf@regionstockholm.se
Hemsida och chat

Inte medlem?

Bli medlem och ta del ut utav alla erbjudanden och förmåner samtidigt som du stödjer SÖF.