08-121 513 16 / 070-66 66 273 info@svenskaodemforbundet.se

Medlemstidningen Lymfan

Läs om SÖF:s påverkansarbete och lär dig mer om kroniska ödem i medlemstidningen Lymfan.

Lymfan är Svenska Ödemförbundets medlemstidning och är en förmån för SÖF:s medlemmar.

I tidningen kan du läsa om förbundets påverkansarbete för att få bättre diagnos- och behandlingsmetoder för alla som lever med kroniskt ödem. Läkare, forskare, lymfterapeuter och andra yrkespersoner bidrar med artiklar och SÖF:s medlemmar delar med av sig av sina erfarenheter av att leva med kroniskt ödem.

Lymfan finns från och med nummer 3/2022 som tillgänglighetsanpassad tidning på plattformen Prenly.

Vill du annonsera i Lymfan?

Lymfan har en upplaga på 2 300 exemplar och kommer ut med fyra nummer per år. Förutom till medlemmarna distribueras Lymfan till lymfterapeuter, rehabiliteringsanläggningar samt region- och universitetens överläkare och chefsläkare.

Annonsör ska vara medlem i SÖF. Medlemsavgiften 1 025 kr/år för företag. Varje år erbjuds 10 % rabatt på annonspriset vid bokning av annonsutrymme (samma storlek) för hela året. Bokning av annonspaket eller enstaka annons vänligen kontakta Lillemor Sivemark på annons@svenskaodemforbundet.se

Välkommen med din annons!

Annonsera 2024

Bokning av annonspaket eller enstaka annons vänligen kontakta Lillemor Sivemark på annons@svenskaodemforbundet.se

Annons Mått Notering
Helsida 210×297 utfallande med skärmärken
(+ 3 mm utfall)
Baksida 210×270 utfallande med skärmärken (+3 mm utfall åt vänster och nedåt)
Halvsida 180×128
Kvartssida 87×128
Åttondels sida 87×61
Priser 2024
Annons Medlemmar Icke medlemmar
Helsida 8750 kr 11 800 kr
Sida 2 9800 kr 13 200 kr
Näst sista sidan 9300 kr 12 500 kr
1/2 sida 4650 kr 7800 kr
1/4 sida 3100 kr 5500 kr
1/8 sida 1650 kr 2800 kr

Alla priser är ex. moms.

Vad innebär det att Lymfan är tillgänglihetsanpassad?

Lymfan tog 2023 ett steg in i den digitala världen genom att lägga ut tidningen på portalen Prenly (länk) som ett komplement till den tryckta tidningen. Den digitala versionen är tillgänglighetsanpassad, vilket innebär att du kan få tidningen uppläst. Synskadade får alltså samma tillgång till viktig information om kroniska ödem som seende får. Du kan också snabbt komma fram till aktiva länkar som finns i artiklar och annonser.

Du som är medlem i SÖF hittar den digitala tidningen på Min sida på Svenska Ödemförbundets hemsida. På Min sida under rubriken Tidningen Lymfan finns de tre senaste utgåvorna av tidningen och även en länk till Prenly där äldre utgåvor från och med 2014 finns.

Har du glömt lösenordet? Gå in på Min sida och följ anvisningarna så skickas ett nytt lösenord till dig från noreply@foreningshuset.se.

Du som inte är medlem och vill läsa tidningen går också in på Prenly för att hitta tidningarna. Icke medlemmar har dock inte behörighet att läsa de tre senaste numren, som är låsta. Allteftersom ett nytt nummer läggs ut låses ett äldre upp.

Bli medlem så får du tillgång till alla nummer. Ansökan om medlemskap gör du här: https://svenskaodemforbundet.se/bli-medlem/

Beskrivande bilder hur du kan få tidningen uppläst (klicka på bilden för att få den större):

Lymfans redaktör

Sara nås på: lymfan@svenskaodemforbundet.se

Ansvarig utgivare: Margareta Haag margareta.haag@svenskaodemforbundet.se

Inte medlem?

Bli medlem och ta del ut utav alla erbjudanden och förmåner samtidigt som du stödjer SÖF.