Medlemstidningen Lymfan

Lymfan är Svenska Ödemförbundets medlemstidning och är en förmån för SÖF:s medlemmar.

Medlemstidningen Lymfan

Tidningen är en medlemsförmån och kommer ut med fyra nummer per år. I tidningen kan du läsa om förbundets påverkansarbete för att få bättre diagnos- och behandlingsmetoder för alla som lever med kroniskt ödem. Läkare, forskare, lymfterapeuter och andra yrkespersoner bidrar med artiklar och SÖF:s medlemmar delar med av sig av sina erfarenheter av att leva med kroniskt ödem.

Tidningen är tillgänglighetsanpassad

2022 tog SÖF ytterligare ett steg in i den digitala världen genom att tillgänglighetsanpassa Lymfan och publicera tidningen på portalen Prenly som ett komplement till den tryckta versionen. Att Lymfan är tillgänglighetsanpassad innebär att du kan få tidningen uppläst. Synskadade får alltså samma tillgång till viktig information om kroniska ödem som seende får. Du kan också snabbt komma fram till aktiva länkar som finns i artiklar och annonser.

Här hittar du den digitala tidningen

Du som är medlem i SÖF loggar in på Min sida/Tidningen Lymfan på Svenska Ödemförbundets hemsida. Här finns de senaste tre utgåvorna av Lymfan som endast du som medlem kan läsa digitalt. Dessutom finns en länk till ett arkiv där äldre utgåvor av Lymfan är samlade.

Har du glömt lösenordet till Min sida? Klicka på rubriken Min sida och följ anvisningarna. Då skickas en återställningslänk till din e-postadress där du skapar ett nytt lösenord.

Du som inte är medlem och vill läsa Lymfan går in på portalen Prenly. De tre senaste numren av tidningen är dock låsta för icke medlemmar. Övriga nummer är tillgängliga.

Bli medlem så får du direkt tillgång till Lymfan. Ansökan om medlemskap gör du här.

Företag! Annonsera i Lymfan och bidra till SÖF:s forskning om kroniska ödem

Lymfan har en upplaga på 2 300 exemplar och kommer ut med fyra nummer per år. Förutom till medlemmarna distribueras Lymfan till lymfterapeuter, rehabiliteringsanläggningar samt region- och universitetssjukhusens överläkare och chefsläkare.

Annonsör ska vara medlem i SÖF. Medlemsavgiften är 1 025 kr/år för företag. Varje år erbjuds 10 % rabatt på annonspriset vid bokning av annonsutrymme (samma storlek) för hela året. Bokning av annonspaket eller enstaka annons vänligen skicka ett mail till annons@svenskaodemforbundet.se så tar SÖF:s annonsansvarig Lillemor Sivemark kontakt

Annonsera 2024
Annons Mått Notering
Helsida 210×297 utfallande med skärmärken
(+ 3 mm utfall)
Baksida 210×270 utfallande med skärmärken (+3 mm utfall åt vänster och nedåt)
Halvsida 180×128
Kvartssida 87×128
Åttondels sida 87×61
Priser 2024
Annons Medlemmar Icke medlemmar
Helsida 8750 kr 11 800 kr
Sida 2 9800 kr 13 200 kr
Näst sista sidan 9300 kr 12 500 kr
1/2 sida 4650 kr 7800 kr
1/4 sida 3100 kr 5500 kr
1/8 sida 1650 kr 2800 kr

Alla priser är ex. moms.

Beskrivande bilder hur du kan få tidningen uppläst (klicka på bilden för att få den större):

Lymfans redaktör

Sara nås på: lymfan@svenskaodemforbundet.se

Ansvarig utgivare: Margareta Haag, margareta.haag@svenskaodemforbundet.se

Inte medlem?

Bli medlem och ta del ut utav alla erbjudanden och förmåner samtidigt som du stödjer SÖF.